zondag 10 augustus 2008

Stof tot nadenken

'Fortunately, it is not necessary to explain why these countries must develop.'

Terwijl ik vanalles zit op te zoeken voor mijn paper van economische antropologie, kom ik dit citaat tegen, en heel even staat alles stil. Geen tijd om er op dit moment verder bij stil te staan, maar dit is wat ik met deze studie voortdurend meemaak: alles wat ik als zo vanzelfsprekend achtte, wordt ineens in vraag gesteld, en een antwoord vinden is niet zo gemakkelijk.

Deze quote is van Tom Mboya, een Keniaans politicus die einde jaren '60 vermoord werd.

1 opmerking:

MSCJ zei

Hey Leen,
Ik heb dan eindelijk jouw blog teruggevonden. Leuk dat je verder doet. Hoe gaat het met de studie? Ik moet heel vaak aan je denken hier, want ook al is dit niet India, soms trek ik soms ook mijn ogen open omdat de "focus zo anders is". Wel valt het mij op hoe vrijgevig Amerikanen zijn en we doen via t werk heel wat projecten voor goede doelen (maar dat heb je wellicht op de blog al gelezen) - weer een reden om aan jou te denken ;o).

Doe heel veel groetjes van mij aan de huisgenoten in Brussel en hopelijk lopen we elkaar binnenkort (?) nog eens tegen het lijf. Veel succes met de studies alvast en keep in touch!

Dikke kus,
Siri