maandag 11 juni 2007

Zoek het bleekgezicht

Nog maar een groepsfoto. Dit zijn opnieuw leerkrachten van kleuterschooltjes die cursus hadden, en mijn opdracht was hun een action song te leren. Maar omdat ik er behalve we-stegen-met-een-zucht-tot-boven-in-de-lucht geen ken had ik bedacht hun een canon aan te leren, en wel een hele mooie die we indentijd nog met het koor zongen. Niet te moeilijk dacht ik, maar ik had mis gedacht. Het ritme kregen ze helemaal niet te pakken, en binnen de kortste keren werd de melodie in een Indische toonladder gezongen. Plan B was een andere, eenvoudigere canon, (ozewiezewozewiezewalla..., zegt het u nog iets?), en dat lukte enigszins, maar ze begrepen toch niet goed wat het hele idee van een canon nu was. Plan C dan maar, een volksdans waarbij ik de melodie zong, en allen met mij, (zij, en bij, en voor en zij en sa-hamen 4x) en dat werd een tophit!

2 opmerkingen:

Goofball zei

hihi ik zie het zo al voor mij.

enne...ge valt helemaal niet op hoor in de foto ;)

Anoniem zei

doet mij denken aan zingen in een jeep in Marokko. Ook al zo'n succes!