donderdag 10 mei 2007

Try this!

Gisteren, aan tafel met Anahita, de kleindochter van de Khurana's. Anahita volgt intensief klassieke Hindustaanse dans. Onderdeel van die dans zijn de mudra's, dat zijn posities van de hand die verwijzen naar klassieke teksten, zinnen of woorden. De volgende was er zo een: handpalm naar voor met gestrekte vingers. Middelvinger en pink blijven gestrekt, de bovenste twee kootjes van wijs- en ringvinger 90 graden plooien. Variatie: de twee vingers volledig 90 graden plooien. En?

3 opmerkingen:

Goofball zei

amai, da lukt me wel niet hoor, zelfs niet als ik het forceer met mijn andere hand

Unknown zei

Dag leen,
kan je geloven dat ik lichtelijk jaloers ben; je ervaringen van de eerste dagen klinken mij bekend en herkenbaar. De meeste Indiers die ik ginder ontmoet heb zijn zeer innemend. Ik kijk uit naar de vorderingen in je doelstellingen.

Anoniem zei

Hey Leen,
die "oefeningen" zijn blijkbaar niet echt doenbaar...
Fijn dat het allemaal goed meevalt! Hopelijk blijft dat zo.
Amuseer u nog en tot ne volgende.
ook veel groetjes van Silke en Wout