vrijdag 25 mei 2007

Verlicht in het zuiden!

Voor alle duidelijkheid: de kantoren van Ruchika zijn een tiental dagen gesloten geweest, waardoor ik de tijd had om zelf wat van het land te zien. Ik wilde eigenlijk richting Himalaya, maar dat werd me langs verschillende kanten vriendelijk en meestal beslist afgeraden. Dan maar bergen in het zuiden, de Nilgiri's. Het voordeel was dat ik er bij Amar, een zus van Inderjit terecht kon, en met een bevriend koppel in Madras, Gladston en Florina, kon afspreken. Dat laatste werd niks -geloof het of niet, ze zaten in Darjeeling, de oostelijke Himalaya's, waar ik in de eerste plaats naar toe wilde. Dan ben ik maar van hier naar daar gereisd, en zie waar ik terecht kwam:


een Tibetaanse tempel, groter dan de tempel in Dharamsala! (waar de Dalai Lama verblijft) Twee hele dagen heb ik ten volle genoten van schone straten en de afwezigheid van mij op straat naroepende snorren, en mij volledig kunnen concentreren op dharma en Happiness, met de Sutra of the Wise and the Foolish in de hand.


Ik heb er een gebedsceremonie bijgewoond, en die hoorns en gongs hebben toch een heel ander effect dan ons rinkelke in de kerk. Enlightened keer ik terug naar Mysore!

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's!

We worden hier een beetje jaloers...

Liefs uit Zeist